Sidst redigeret 14.11.2024
Vedtægter for kunstcirklen
"NO NAME"
§1.
Kunstcirklens navn er ”No Name” og dens formål er ved køb, udlån og salg af kunstværker at virke for kendskab til og anskaffelse af kunst for kunstcirklens medlemmer
§2.
Kunstcirklen består af 12 anparter, der hver som depositum indskyder et beløb på 1.500,00 kr.
Nye anparter godkendes af indkøbsudvalget.
§3.
Den for kunstcirklens drift nødvendige kapital tilvejebringes ved anparts-kontingent, depositum og overførsel af driftsoverskud.
Der betales p.t. et kontingent 2.000 kr. pr. halvår. Forfaldsdatoer er 1. juli og 1. januar.
Ved indbetaling anføres anparts-nummer.
§4.
Kunstcirklens højeste myndighed er generalforsamlingen.
Indkaldelse hertil sendes skriftlig (e-mail) til anpartshaverne senest en måned før generalforsamlingsdatoen.
I forbindelse med generalforsamlingen fastsættes datoen for det følgende års generalforsamling/kunstauktion.
Ved generalforsamlingen har hver fremmødt person én stemme.
Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
§5.
Til varetagelse af den daglige drift og til at forestå indkøb af kunst, vælges på generalforsamlingen et indkøbsudvalg på 3-4 anpartshavere – heraf mindst én, der tidligere har været i udvalget.
Regnskabet føres af en kasserer, der har fuldmagt til at hæve på cirklens konto.
§6.
De indkøbte kunstværker cirkulerer efter nærmere fastsatte regler mellem anpartshaverne.
Disse afhenter selv efter cirkulationsliste, der udleveres på generalforsamlingen.
§7.
I forbindelse med generalforsamlingen afholdes auktion over de cirkulerede kunstværker.
Ved auktionen råder hver anpart over det til enhver tid indbetalte kontingent + evt. ikke brugte beløb fra tidligere auktioner. Indbetalt depositum kan ikke anvendes til køb af kunst på auktionerne.
Ved auktionen starter buddene ved kunstcirklens indkøbspris (den pris cirklen har betalt), og der kan maksimalt bydes op til indkøbspris
+ 25 %.
Ved lige bud foretages lodtrækning.
Har en anpart vundet en lodtrækning kan denne ikke deltage i en ny.
Byder ingen indkøbsprisen, starter buddene ved indkøbspris - 10 %.
Er en anpartshaver forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan der bydes ved stedfortræder (en anden anpartshaver).
Sælges kunstværket ikke, byttes det eller henlægges til ny cirkulation det næstfølgende år.
§8.
Et ikke brugt beløb af opsparingen overføres til det kommende års drift.
Tilgodehavender ud over 2 års kontingent (pt. 8.000 kr.) kan udbetales efter generalforsamlingen.
Køber en anpart for et større beløb, end der rådes over (indbetalt kontingent + overskud fra tidligere år), indbetales restbeløbet senest 1 måned efter auktionen.
§9.
Årsregnskabet opgøres til den 1. i den måned hvor der afholdes generalforsamling. Regnskabet udsendes til Anpartshaverne inden generalforsamlingen.
Regnskabet opgøres af kassereren.
§10.
Anpartshaverne kan udtræde af kunstcirklen efter skriftlig meddelelse til bestyrelsen (indkøbsudvalget) senest 1 måned før generalforsamlingen.
Bestyrelsen henvender sig derefter til alle kunstcirklens anpartshavere og udbeder sig forslag til mulige nye anpartshavere.
Bestyrelsen (indkøbsudvalget) foretages lodtrækning blandt de foreslåede.
Ikke valgte ansøgere, optages på venteliste og har herefter fortrinsret i forhold til nye ansøgere.
Tidligere anpartshavere i kunstcirklen har dog fortrinsret.
Hvis der er flere tidligere anpartshavere, der ønsker optagelse, foretages der lodtrækning mellem disse på generalforsamlingen.
§11.
Ved udtrædelse har en anpartshaver ret til at få udbetalt ikke brugte beløb (depositum og overskydende kontingent).
§12.
Til opløsning af kunstcirklen kræves mindst 2/3 af de afgivne gyldige stemmer for forslaget.
Eventuelt overskud deles mellem anpartshaverne.
§13.
Ændringer af vedtægterne kan kun ske på generalforsamlingen.
Ændring af vedtægterne kræver, at mindst 2/3 af de afgivne gyldige stemmer afgives til fordel for forslaget.
Således vedtaget
25. april 2008
senest ændret den 30. oktober 2020.
www.nonamekunst.dk © 2007 • Privacy Policy • Terms of Use